فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

تقدیر از پرچمداران حریم عفاف در مشهد | زیست عفیفانه نیاز به حمایت دارد + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۴۳۴۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
تقدیر از پرچمداران حریم عفاف در مشهد | زیست عفیفانه نیاز به حمایت دارد + فیلم
مراسم تکریم و تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب در مشهد با هدف شبکه سازی میان این افراد و تقویت زیست عفیفانه در جامعه برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، جانشین سپاه امام رضا (ع) در مراسم تجلیل از فعالان حریم عفاف که صبح امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: امر به معروف از جمله وظایف دینی و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین است و ما به نوبه خود تلاش می‌کنیم اقدامات موثری در این عرصه انجام دهیم. 

علی اکبر افراسیابی اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی است که امروز تبدیل به دسیسه دشمن شده تا ما را در مقابل یکدیگر قرار دهد. 

وی همچنین تاکید کرد: حجاب و عفاف از قوانین محکم جمهوری اسلامی است و ما ملزم به انجام آن هستیم که خداوند نیز ما و تمامی انسان‌ها را به انجام آن سفارش کرده است. 

وی بیان کرد: شما هر سیستم و دستگاهی که بخرید دفترچه راهنمایی دارد تا با ابعاد مختلف و کارایی آن آشنا شوید. خالق انسان نیز برای او دفترچه راهنمایی به نام قرآن در نظر گرفته است. اگر سعادت دنیا و آخرت را طالب باشیم و هر انسانی به عنوان هویت ذاتی خود توجه کند خواهد دید برای طی مسیر انسانیت به این دفترچه راهنما نیاز دارد و باید به آن مراجعه کند.

زیست عفیفانه مسئله مهم امروز در جامعه است

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: با توجه به اینکه زیست عفیفانه به طور ویژه در سال گذشته کاهش داشته و در عین حال یکی از مهمترین مسائل در جامعه است سعی کردیم به صورت تخصصی آن را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و حتی امنیتی و روانی اجرا کنیم که این اقدامات در طول سال انجام می‌شود. 

رویا حیدرزاده با تاکید بر این مطلب که بسیج لایه ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های دولتی است اظهار کرد: سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود مردمی استفاده کنیم و در زمینه زیست عفیفانه روند رو به ارتقا داشته باشیم و میان این افراد، در حال شبکه سازی و ایجاد ساختار سازمانی هستیم. 

حیدرزاده به دلیل برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: این مراسم با هدف تکریم و تجلیل از فعالان و کنشگران زیست عفیفانه که آثار شاخص پژوهشی، عملیاتی و اجرایی در سطح شهر، استان و کشور داشتند برگزار شده است. برخی از این افراد سال‌هاست فعال و مروج حوزه عفاف تحت عنوان "پرچمداران حریم عفاف" هستند 

وی افزود: تقویت انگیزه و تجدید پیمان کنشگران عفاف و حجاب و تجلیل از ۱۵فعال شاخص در سطح مشهد و استان از برنامه‌های شاخص این مراسم است که برخی از آن‌ها به عنوان شاخص کشوری مطرح شدند.

حیدرزاده همچنین اعلان کرد: لوح تقدیر و هدیه معنوی به ۴۰نفر فعال نیز در هر استان اهدا می‌شود و مشابه این مراسم در سطح استان و هر شهر به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

توجه به حوزه شناختی حجاب لازم است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)  نیز در بخشی از این مراسم به تاریخچه‌ای در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت: دانستن و شناختن زمینه پذیرش یک موضوع است و اگر اتفاق بیفتد گرایش به آن پیدا می‌کنیم و در نهایت انجامش می‌دهیم و این روند در موضوع حجاب و گسترش آن در جامعه صادق است.

علی غلامی با طرح این سوال که در مسئله حجاب چقدر حجاب مبتنی بر گرایش و شناخت وجود دارد گفت: معتقدم هنوز در مسئله شناختی در کشور مشکل داریم. آنچه مسئله شناختی امروز در میان زنان و اذهان عمومی وجود دارد با مسئله ۱۰سال گذشته متفاوت است و تبیین آیه حجاب چالش ذهنی زن امروز نیست و سوالات مبنایی دیگری را مطرح می‌کند؛ بنابراین ابتدا باید بدانیم مسئله چیست تا بر اساس آن به مرحله شناخت و تصمیم گیری برسیم.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: برای زمینه سازی زیست اجتماعی و زیست عفیفانه با توجه به قوانین جمهوری اسلامی نیاز به حمایت دستگاه‌ها و حضور گسترده فعالان حوزه عفاف و حجاب داریم. به عنوان مثال هزینه یک لباس مناسب و زمانی که باید صرف خرید شود از سوی کسی که علاقمند به پوشش اسلامی است بالاست. نیاز است به صورت دوره‌ای و منظم نمایشگاهی که محصولات زیست عفیفانه را ترویج می‌کنند برگزار شود. 

غلامی گفت: حجاب در اسلام به دلایل فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد که در هر بخش، از بروز برخی آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. در بعد اجتماعی به مبحث آرامش و امنیت اجتماعی می‌پردازد. زندگی اجتماعی به این معناست که از یک سری حقوق شخصی باید بگذریم و یک سری قوانین کلی را بپذیریم.

راه اندازی بازار‌های تخصصی حجاب و عفاف در مشهد

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم با بیان این مطلب که شهرداری می‌تواند در زمینه کارکنان و شهروندان به موضوع حجاب و عفاف ورود کند گفت: دو مصوبه سال گذشته در شورای ششم با موضوع واگذاری تابلو‌های تبلیغاتی به ستاد امر به معروف و مباحث فرهنگی و ترویجی حوزه حجاب و عفاف و الزام شهرداری به حمایت از آن و راه اندازی بازار‌های تخصصی عفاف و حجاب در سطح شهر تصویب شد. 

فاطمه سلیمی اظهار کرد: اجرای درست این مصوبات نیاز به پیگیری دارد و شهرداری باید در انجام آن کوشاتر عمل کند. 

وی در ادامه گفت: علاوه بر این مصوبات، امسال در هفته عفاف و حجاب، اکران‌های شهری در راستای تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب و برپایی نمایشگاه‌هایی با عنوان زیست عفیفانه در سطح شهر برگزار شده است که محصولات حجاب را در آن عرضه می‌کنند.

گفتنی است مراسم تقدیر و تجلیل از فعالان عفاف و حجاب به همت بسیج جامعه زنان خراسان رضوی و با مشارکت شهرداری مشهد در تالار شهر با حضور فعالان استانی و کشوری حوزه عفاف و حجاب با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد. همچنین از ۱۵فعال برجسته در زمینه حجاب تقدیر به عمل آمد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->